Gerenommeerde merken
Uitgebreide showtuin
Persoonlijk & eerlijk advies
Gespecialiseerd in maatwerk
Terrein van de showroom

Service

Veelgestelde vragen en antwoorden

Wij hebben de meest gestelde vragen over onze producten en dienstverlening voor u op een rij gezet. Staat uw vraag er niet bij? Neemt u dan gerust contact met ons op of bel direct met 0347 345 611.

Algemeen

Wat is het verschil tussen een veranda, terrasoverkapping, serre en tuinkamer?

De termen veranda en terrasoverkapping betekenen eigenlijk bijna hetzelfde. Beide overkappingen steunen op palen en hebben een dak. Wij plaatsen veranda’s en terrasoverkappingen zowel aan het huis als vrijstaand.

Een tuinkamer is een veranda of terrasoverkapping afgesloten met zijwanden en een voorwand. Hiermee bent u beschermd tegen wind en regen en kunt u dus nog langer van uw tuinkamer genieten. Overigens kan een tuinkamer zowel vrijstaand als aan het huis geplaatst worden.

Een serre tenslotte, is een soort tuinkamer maar dan volledig geïsoleerd. Hiermee kunt u dus ook de gevel van uw huis doorbreken. Dit kan bij een tuinkamer niet.

Is een veranda of tuinkamer een waardevolle investering ?

Jazeker. Niet alleen kunt u van de tuin genieten tijdens alle weersomstandigheden, een tuinkamer creëert ook extra leefruimte. Mooi pluspunt is verder dat uw tuinmeubelen langer meegaan omdat ze beschermd zijn tegen weer en wind. Tenslotte krijgt uw huis een luxe uitstraling en werkt het waarde verhogend.

Welke merken veranda's voeren jullie?

Wij voeren de merken Verasol, Weinor en Pallazzo. Hiermee bieden wij u een compleet assortiment overkappingen en tuinkamers in diverse prijsklassen. Van een betaalbare kwaliteitsveranda tot een chique lamellen terrasoverkapping met een architectonisch design.

Plaatsing & Constructie

In welke afmetingen kunnen jullie veranda's en tuinkamers leveren?

Iedere situatie en veranda is uniek. Standaard zijn onze veranda’s en tuinkamers beschikbaar vanaf 3 tot 7 meter breed. Veranda’s en tuinkamers breder dan 7 meter of bijzondere opstellingen zijn zeker mogelijk. Wij zijn gespecialiseerd in maatwerk oplossingen en kijken dus graag samen met u wat er mogelijk is. Neemt u hiervoor contact met ons op. 

Kunnen veranda's en tuinkamers ook in een hoek geplaatst worden?

Het is zeker mogelijk om uw veranda of tuinkamer in of om een hoek te plaatsen. Er zijn diverse soorten dakconstructies voor deze opstelling beschikbaar.

Hoe weet ik wat er in mijn situatie mogelijk is?

Om de mogelijkheden voor uw specifieke situatie te bespreken, maken wij graag een afspraak met u in onze showtuin in Vianen. Wij geven u dan alle uitleg over onze producten en mogelijkheden op basis van uw situatie en wensen. Het is handig wanneer u hierbij al wat maten kunt doorgeven en wij eventueel al wat foto’s of tekeningen kunnen bekijken. Zo kunnen wij u nog gerichter adviseren. U kunt een afspraak maken door ons contactformulier in te vullen of te bellen met 0347 345 611.

Zijn er aanpassingen aan mijn huis nodig voor een veranda?

Nee er zijn in principe geen grote aanpassingen aan uw huis nodig. Tijdens het inmeten bekijken wij wel altijd of we niet voor onverwachte zaken komen te staan. Een uitsparing in de gevel, een regenpijp op een ongewone plaats, een lage dakgoot, een lamp aan de muur etc. Uiteraard zoeken wij altijd naar een passende oplossing zodat uw veranda netjes geplaatst kan worden.

Wat voor soort fundering gebruiken jullie voor het plaatsen van mijn veranda of tuinkamer?

Wij plaatsen onze veranda's met een tegelfundering of schroeffundering. Afhankelijk van het type project en de grond waarop de veranda geplaatst gaat worden, bekijken wij welke fundering geschikt is. Over het algemeen kunnen we op zand kleigrond met de standaard tegelfundering goed uit de voeten. Mocht u op veen of andere natuurlijk verzakkende grond wonen, dan kunnen wij met de vervangbare schroeffunderingen wel tot 12 meter diep schroeven. Bij nieuwbouwprojecten adviseren wij altijd schroeffunderingen te gebruiken. Tijdens het inmeten bepalen wij welk type fundering voor uw project gebruikt kan gaan worden. 

Heb ik een vergunning nodig voor het plaatsen van mijn veranda?

Er kan een omgevingsvergunning nodig zijn als u een veranda wilt plaatsen. Op de website van het omgevingsloket kunt u achterhalen of de voor uw gewenste veranda een vergunning nodig is.

Inspiratie & offerte

Hoe lang duurt het voordat ik de offerte ontvang van Verandaliving?

Als wij uw digitale aanvraag binnen hebben, streven wij ernaar binnen 24 uur een eerste richtprijs aan u te geven. Na een bezoek aan ons showterrein kunnen wij vaak al een zeer nauwkeurige offerte maken. De definitieve prijsopgave ontvangt u na het inmeten.

Kan ik de veranda's en tuinkamers bij jullie komen bekijken?

Jazeker, in onze showtuin in Vianen kunt u alle veranda’s komen bezichtigen die wij voeren. Er staan diverse type modellen en uitvoeringen van de verschillende fabrikanten opgesteld. Een afspraak inplannen voor een vrijblijvend advies? Neem gerust contact met ons op. 

Hebben jullie stalen van de framekleuren en zonweringsdoeken?

Tijdens uw afspraak in de showtuin kunt u de stalen van de framekleuren bekijken en krijgt u, als de gewenste kleuren aanwezig zijn, ook monsters mee. Daarnaast kunt u bij ons de stalen van de zonweringsdoeken bekijken. Indien voorradig, lenen wij de stalen uit zodat u deze thuis kunt bekijken.

Verzorgen jullie ook de bestrating in mijn veranda of tuinhuis?

Dat is zeker mogelijk. Hiervoor werken wij samen met onze partner Michel Oprey & Beisterveld. Zij hebben een ruime keuze aan keramiek en natuursteen voor binnen en buiten. Omdat onze showmodellen in de showtuin van Michel Oprey staan, kunt u hier ook meteen het assortiment bestrating bekijken. Voor het plaatsen van uw bestrating werken wij samen met ons vaste hoveniersbedrijf BVGroen.

Leveren jullie heaters of kachels voor in mijn veranda?

Jazeker, wij leveren de elektrische terrasverwarmers van Heatstrip. Deze plaatsen wij uiteraard ook voor u. 

Hoe kan ik een offerte aanvragen bij Verandaliving?

Wat fijn dat u interesse heeft in onze producten. U kunt uw wensen kenbaar maken in ons offerteformulier of u maakt een afspraak in onze showroom. Dit kan via ons contactformulier of telefonisch via 0347 345 611. In de showtuin kunt u samen met een adviseur al uw wensen doornemen. We bekijken onder andere wat de afmeting en opstelling moet worden en wat de specifieke wensen zijn ten aanzien van het gebruik van de extra ruimte. Als we al uw wensen weten, kunnen we voor u een passend voorstel maken en al een zeer nauwkeurige begroting van de kosten maken.

Bestellen & betalen

Geldt er een aanbetaling wanneer ik bestel?

Nee, bij Verandaliving hoeft u niets aan te betalen. Wij vinden het belangrijk de gemaakte afspraken na te komen en vertrouwen erop dat onze klanten dit ook doen.

Wat is de betaaltermijn bij Verandaliving?

Zodra uw veranda of tuinkamer is geplaatst, verzoeken wij u de gehele betaling direct te voldoen.

Hoe kan ik bij jullie bestellen?

Nadat wij een voorlopige offerte hebben uitgebracht, komen wij altijd eerst de veranda of tuinkamer bij u inmeten. We bekijken ter plaatse of er eventueel nog zaken zijn waar we rekening mee moeten houden. Ook bespreken we de gewenste/mogelijke plaatsingsdatum. Hierna ontvangt u de definitieve offerte met de daadwerkelijke maten, prijzen en plaatsingsdatum. Zodra u akkoord geeft op deze definitieve offerte wordt uw tuinkamer of veranda besteld.

Tot wanneer kan ik mijn order kosteloos annuleren?

Omdat wij over het algemeen op maat gemaakte producten leveren, is het annuleren van een order zeer vervelend en kan het een kostbaar verhaal zijn. Het betekent namelijk dat wij alsnog de bestelling bij de fabrikant moeten afnemen wanneer deze al is geproduceerd. Wilt u de bestelling annuleren? Neem dan uiterlijk binnen 2 weken na uw akkoord op de offerte contact met ons op. Is het langer dan 2 weken geleden dat u heeft besteld? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. 

Op welke manieren kan ik betalen?

U kunt per bankoverschrijving betalen*. Cash of pin is niet mogelijk.

* vergeet niet uw daglimiet te controleren

 

Wanneer krijg ik de factuur van mijn aankoop bij Verandaliving?

Uiterlijk de dag na de montage ontvangt u van ons per e-mail de factuur.

Levertijd & Montage

Kan ik mijn veranda of tuinkamer zelf monteren?

Sommige modellen zijn geschikt voor zelfmontage. De ervaring leert ons echter dat hier toch nog vaak hulp bij nodig is. Daarom bieden wij u onze veranda’s aan met onze montageservice. Hiermee garanderen wij dat uw nieuwe veranda of tuinkamer professioneel en volledig naar wens wordt gemonteerd door onze experts.

Hoe lang duurt het plaatsen van een veranda of tuinkamer?

Afhankelijk van het type veranda of tuinkamer doen wij zo’n 1 tot 4 werkdagen over het plaatsen van een veranda of tuinkamer. Zijn er extra werkzaamheden afgesproken dan kan de doorlooptijd langer zijn. Bij sommige projecten delen we het werk op in 2 fasen. In dat geval plaatsen we eerst de basis en meten we de glazen (schuif)wanden in. In de tweede fase plaatsen we de glazen wanden. Zo zorgen we voor een optimaal resultaat.

Moet ik thuis zijn als jullie mijn veranda komen plaatsen?

We vragen u in ieder geval onze monteurs te ontvangen en wegwijs te maken. De gehele dag aanwezig zijn is niet noodzakelijk. Verder vragen wij ervoor te zorgen dat de tuin toegankelijk is en dat deze vrij is van obstakels.

Moet ik een elektricien inschakelen voor de verlichting in mijn veranda?

Wij leveren de (led)verlichting voor in uw veranda en sluiten deze ook voor u aan. Mochten er stopcontacten of extra groepen aangelegd moeten worden, dan kunnen wij onze vaste elektricien hiervoor inschakelen. U hoeft zelf dus geen elektricien in te huren.

Binnen wat voor termijn kan mijn veranda of tuinkamer geplaatst worden?

Dit kunnen wij helaas niet van tevoren zeggen. De levertijd is per model/uitvoering verschillend. Uiteraard doen wij er alles aan uw veranda of tuinkamer op het door u gewenste moment te plaatsen.

Kan ik de montagedatum zelf bepalen?

Het inplannen van de montage gaat in overleg. Wij zijn hierbij afhankelijk van de levertijd van uw veranda/tuinkamer en de beschikbare montagecapaciteit. Voordat wij een datum inplannen, bekijken wij altijd eerst de situatie ter plaatse en meten we uw veranda in. Daarna krijgt u van ons een definitieve offerte met de datum of data van de montage. Uiteraard houden we hierbij zoveel mogelijk rekening met uw wensen.

Is het mogelijk om de montagedatum van mijn order te wijzigen?

Wanneer de montage eenmaal is ingepland, is deze moeilijk te wijzigen. Onze monteurs zijn vaak al ruim van tevoren ingepland. Mocht het onverwachts anders lopen, zoeken we uiteraard altijd naar een oplossing.

Service & Garantie

Ik heb schade aan mijn veranda of tuinkamer, wat nu?

Schade aan uw veranda of tuinkamer is natuurlijk erg vervelend. Bij stormschade of een andere schade, bijvoorbeeld door een ongeval, kunt u ons altijd inschakelen om een expertiserapport op te stellen en de kosten van de reparatie te begroten. Wij kunnen de schade uiteraard ook voor u herstellen. Neemt u hiervoor contact met ons op. 

Hoe kan ik mijn veranda of tuinkamer het beste onderhouden?

Onze aluminium veranda’s en tuinkamers vereisen minimaal onderhoud. Wij adviseren u het frame, het dak en de goot in ieder geval eens per seizoen schoon te maken. Dit kan prima met een sopje van lauw zeepwater. Het glas kunt u met een oplossing van water en schoonmaakazijn schoonmaken. Woont u aan de kust, in een boomrijke omgeving of in de buurt van veel industrie dan adviseren wij u vaker onderhoud te plegen, bijvoorbeeld eens per kwartaal. Op deze manier kunt u nog jarenlang van uw veranda of tuinkamer genieten.

Ik heb al een aluminium veranda of terrasoverkapping en wil deze graag uitbreiden, kan dat?

Vaak is er een heleboel mogelijk. Om u van een goed advies te kunnen voorzien, is het belangrijk te weten welk product u in uw tuin heeft en wat uw wensen zijn. Neemt u daarom contact met ons op.

Kan ik bij Verandaliving mijn houten overkapping uitbreiden met glazen wanden?

Dat is zeker mogelijk. Neemt u voor een gedegen advies contact met ons op. 

Wat voor garantie zit er op mijn veranda of tuinkamer?

Verandaliving hanteert de garantieregelingen die zijn afgegeven door onze leveranciers.

Verasol®

De Verasol® Greenline heeft een standaard garantietermijn van 5 jaar op het aluminium. Deze garantie is uit te breiden tot 10 jaar.

De Highline en de Profiline hebben allebeide een garantietermijn van 10 jaar op het aluminium. 

De volgende garantieperioden zijn onder meer van toepassing: 

Materiaal Volgens Garantie
Aluminium RoHS & Rosenheim certificering 10 jaar
Coating Qualicoat 6 normering 7 jaar
Polycarbonaat ISO 9001 normering 10 jaar
Rubbers Polymer Institut certificering (licentie 65439) 5 jaar

 

 

 

 

 

 

 

Voor de volledige garantieregeling van Verasol® verwijzen we u naar de garantievoorwaarden.

Pallazzo

Pallazzo overkappingen zijn voorzien van de benodigde certificeringen en keurmerken zoals het CE- en Qualicoat keurmerk. Het Qualicoat garantiekeurmerk biedt 10 jaar garantie op het lakwerk van uw aluminium terrasoverkapping. Hierdoor bent u verzekerd van een duurzaam product.

Weinor

Producten van Weinor worden aan hoge kwaliteitsnormen onderworpen. Als Top-Partner verlenen wij daarom 7 jaar garantie op geselecteerde Weinor producten.